Van funnel in de tunnel

In dit praktische voorbeeld beschrijf ik een situatie die ik heb ervaren als het gaat om de valkuil van het leven als niet-zelf. Het moment waarop je hoofd je manipuleert om juist datgene te doen wat niet past bij wat je zou moeten doen als je met zo min mogelijk weerstand wilt leven. De valkuil van het luisteren naar je hoofd. 

 

Afgelopen maandagochtend kwam er in een groep een linkje voorbij met een aanmoediging om een online Bootcamp te volgen voor het succesvol creëren van een funnel. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het klonk wel interessant, want het gaf me aan dat ik wanneer ik als ondernemer dat zou doen, ik meer succes zou hebben in het aantrekken van klanten.

 

Mijn eerste reactie was: laat ik eens even kijken wat het is. Dus, link aangeklikt en ik kwam op een facebookpagina terecht waarin een bootcamp werd aangeprezen  waarin je binnen 5 dagen ‘live’ elke ochtend om 9 uur zou leren hoe je een goede funnel kunt maken. Interessant. Eigenlijk begon hier al een klein waarschuwingsbelletje in me te rinkelen, maar gewoon niet naar luisteren...

 

Mijn hoofd vond dat ik het moest doen en ik voelde ook wel dat ik het wilde doen, maar, ik had al een paar afspraken staan op dat tijdstip en om te voorkomen dat ik dan niet overal live bij zou kunnen zijn meteen maar het zekere voor het onzekere genomen om dan ook voor 17 euro de opnames van die bootcamp zeker te stellen zodat ik er volgende week ook nog naar zou kunnen kijken. Want hey, wat is nou 17 euro… (best veel als je er niet meer iets mee doet, maar dat terzijde).

 

Ik zat op dat moment in een mood van: ‘ik moet toch wel iets doen aan die marketing en dit is misschien wel een goede manier om dat zo te doen’, dus besluit in dat moment genomen. ‘Ik ga dit doen’. HOOFD….

 

Nadat ik betaald had voor die opnames, bekroop me al een gevoel van: ‘Eh, had je niet beter even kunnen wachten?’. Maar meteen ook het stemmetje daarop dat me vertelde: ‘Nee joh, hier kun je echt iets van leren en dit is gewoon goed voor jou als ondernemer, je moet wat met die marketing, dus goed gedaan’.  HOOFD… 

 

Zo gezegd, zo gedaan. De eerste twee dagen die bootcamp gevolgd en dan wordt het een ‘moetje’ van mezelf, want ik heb me hier immers op gericht, ik heb 17 euro betaald voor de opnames en dat wat ik nu al live kan zien dat hoef ik dan volgende week niet nog een keer te bekijken, dus gewoon Facebook op en kijken. Niet zo moeilijk doen. HOOFD zegt je hebt hier de WILSKRACHT wel voor en dat is waar. Maar het is wel de vraag of ik die WILSKRACHT hier voor zou moeten gebruiken....

 

Ik doe keurig alles wat me wordt voorgekauwd door die lieve mensen (want het zijn absoluut slimme ondernemers, jonge gasten en ze kunnen goed verkopen), maar toch voel ik me een soort van ‘erin geluist’. Niet door die mensen, want die hebben hun marketing gewoon echt heel erg goed voor elkaar, maar door mezelf! Want ik heb in het moment een besluit genomen om iets te gaan doen en omdat ik bang was dat ik anders iets zou gaan missen wat ik dan later niet meer terug zou krijgen. De kans om mijn bedrijf meer in de picture te krijgen voor mensen die er baat bij zouden kunnen hebben. Lekker manifesteren en initiëren. Zoals ik het altijd gewend ben geweest en wat exact hetgeen is wat ik hier bij deze bootcamp ook nog eens extra krijg aangereikt. 

 

Allemaal niet-zelf dus….

 

Want wat ik met deze actie feitelijk heb gedaan is dat ik mijn HOOFD de ruimte heb gegeven om vanuit mijn niet-zelf antwoord te willen geven op vragen die ik heb, net te doen alsof ik zeker ben dat dit de richting is die ik zoek en dat ik volledig heb toegegeven aan de druk die ik hiermee voelde in mijn lijf om hier zo snel mogelijk op te reageren om daar dan ook maar vanaf te zijn. 

 

En wat is nu het resultaat? Dat ik op wilskracht en mijn eigenwijsheid toch die bootcamp aan het volgen ben en ik adviezen krijg aangereikt waarmee ik vanuit mijn eigen Human Design kennis en achtergrond eigenlijk om de haverklap zie dat dit alleen maar is gebaseerd op het verkopen van niet-zelf. Van de funnel in de niet-zelf tunnel dus… Dat ik mensen zou aantrekken met een verhaal dat niet klopt met wat ik daadwerkelijk doe. Want wat ik wel doe is mensen te begeleiden in het zijn van zichzelf. Dat ze goed genoeg zijn en niet allerlei dingen hoeven te doen en te manifesteren. Maar dat ze hun hart mogen volgen, dat ze hier zijn om daarin juist afscheid te nemen van alles wat hen niet dient en dat dit een programma is wat volledig op maat gemaakt is met een routekaart die specifiek op hen is afgestemd. 

 

En vanuit die optiek was deze bootcamp voor mij dus toch ook weer heel erg leerzaam, want het heeft me wederom de mogelijkheid gegeven om te zien waar ik van mijn eigen pad af raak en wat ik nodig heb om daarin weer terug te komen op het pad wat wel voor mij is bedoeld. Namelijk, gewoon bewustzijn van de kracht van het niet-zelf denken van mijn hoofd en niet mezelf daarin veroordelen. En als je dat kunt leren van zoiets, dan is 17 euro toch eigenlijk echt een schijntje :-).